wtorek, 21 lutego 2012

urocze ciasto, kajmak, mascarpone i palce lizać

Kiedy wpada na weekend mama i siostra trzeba zrobić coś ekstra. Śledzę wiele kulinarnych zapisków i szukam inspiracji, wykorzystuję w swojej kuchni różne przepisy. Czasem do nich wracam, a czasem coś z nimi kombinuję. Lubię przepisy proste, mające to coś. To coś co sprawia że cieknie ślinka.
I tak właśnie powstał przepis łączący dwa przepisy. Najfajniejsze jest to, że ciasto powstało w trakcie wyrastania ciasta na pizzę.

Użyłam na potrzeby przepisu słowa biszkopt, jednak moje biszkopty całkowicie nimi nie są. Ale na zasadzie prostego skojarzenia z biszkoptami, które przekłada się kremem pozwoliłam sobie na taki mały skrót myślowy. 
Przepis nr 1 w oparciu o jogurt 180g
ultra łatwe :) moje ukochane francuskie babeczki użyte jako biszkopt. przelane do foremek w kształcie serca. Weszłam ostatnio do duki i ta wizyta mnie duużo kosztowała :) Efekty był wspaniały. Ciasto pełne miłości

  • kubeczek jogurtu naturalnego 180g
  • dwa niecałe kubeczki po jogurcie cukru (u mnie drobny)
  • trzy, również niecałe kubeczki mąki
  • dwa jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
  • skóra otarta z połówki cytryny
  • można dodać wyciśnięty sok, ja pominęłam
  • pół kostki masła roztopione i ostudzone
Wszystkie składniki wrzucam do miski i mieszam łyżką. Jak tylko znikną grudki, a zapewniam Was, że dzieje się to błyskawicznie, przelewam do foremek. Można do papilotek, ja użyłam dwóch silikonowych serc.

Ciasta pieką się ok ... no nie wiem ile. Może 30 minut. Ciasto jest złociutkie i patyczek wychodzi suchutki.
Kiedy moje serca stygną (emocje rozbudzone zapachem opadają), czas na krem:
Jest to krem, który na ciasto kruche nakładała Zosia, w przepisie na kruche ciasto z kajmakiem i puszystym mascarpone. ale bez cytrynowej nuty

1/2 puszki gotowej masy kajmakowej
250 g serka mascarpone
300 g serka naturalnego
150 g cukru pudru
2 żółtka
spora garść płatków migdałowych, podprażonych
i dalej cytuję za Zosią 
Jajka ubijam z cukrem pudrem, dodaję serek i mascarpone i kręcę dalej, aż powstanie gładka masa.
Łączenie:
Jedno ostudzone ciasto smaruję kajmakiem i nakładam połowę masy serowej. Drugie ciasto również smaruję kajmakiem i nieposmarowaną stroną przykrywam pierwsze ciasto. Nakładam resztę masy, posypuję migdałami i odstawiam do lodówki.

Efekt jest naprawdę świetny i smakuje wybornie. Moi goście zwrócili mi jednak uwagę, że biszkopty są za mało wilgotne. Jak macie pomysł czym nasączyć takie ciasto, żeby nie było w nim jednak alkoholu to chętnie wypróbuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz